2 comentarii

Poze color de acum 100 de ani

Salutare tuturor! Vreau să-mi cer scuze pentru că nu am  reușit să trec pe aici de câteva zile, dar școală, teme plus noul proiect în care sunt implicat m-au făcut ca abia să am timp să dorm. Săptămâna aceasta a fost extrem de obositoare și sper să nu mai am așa o săptămână toată viața mea. Oricum, vreau să urez fetelor un 8 martie fericit și cu păreri de rău că nu am apucat să scriu un articol despre asta.

Deci, am găsit acum vreo câteva săptămâni niște poze extrem de interesante de acum 100 de ani și m-am gândit să fac un articol despre ele. Dar ba uitam, ba trebuia să scriu altceva, și uite așa articolul acela nu s-a mai făcut. Dar astăzi mi-am amintit de acele poze și m-am gândit să le postez, în sfârșit, aici, deoarece oricum nu aveam nimic mai bun de postat. Așadar, aceste fotografii au fost făcute de rusul Sergei Mikhailovich Prokudin-Gorskii între anii 1908-1912, înaintea Primului Război mondial. Este incredibil faptul că eu, dacă mă gândeam la anul 1910, de exemplu, vedeam toate ca fiind alb-negre și foarte vechi. Dar dacă te uiți la aceste poze, îți dai seama că lumea nu arăta așa de diferit. Clădirile, oamenii, natura, arată la fel ca în zilele noastre, cu excepția faptului că nu erau zgârie-nori, mașini și haine Armani sau Versace. Dar cum s-au făcut aceste poze color, deși pe atunci nu existau aparate foto profesioniste? Păi, acest rus a folosit o cameră specială, pentru a captura trei imagini alb-negru, în succesiune rapidă, folosind filtre roșii, albastre și verzi, pentru a fi recombinate mai târziu cu ajutorul dispozitivelor de sticlă filtrante, astfel încât rezultatul final să fie imagini colorate aproape de realitate. Fără alte introduceri, acestea sunt o parte din poze. Toate pozele le puteți găsi pe site-ul boston.com :

2 comments on “Poze color de acum 100 de ani

  1. Wow:-o pe bune? Doamne, eu nici dacă aş încerca acum, în 2012, nu aş putea face asemenea fotografii. Sunt absolut superbe!

Lasă un răspuns

